Grafik och lite avsked


Första inlägget får bli lite halvsorligt i den form att jag idag städade ur mitt rum.
men å andra sidan, hela veckan har vi sysslat med koppargrafik och det är riktigt kul. 

  

Top tre: saker jag inte kommer sakna nr 3. den otroligt lilla garderoben. nr 2. den
otäcka sänglampan. det jag kommer sakna allra minst nr 1. de otroligt fula furumöblerna.
saker jag kommer sakna: a peace of retro!


Felicia i kopparsalen.för er som inte vet vad koppargrafik är så kan man förenklat förklara det såhär.
man skapar ett motiv på en kopparplåt och klenar in den i färg sedan trycker man, med hjälp av en stor,
tung och handdriven tryck. en gång eller tusen gånger, vilket man vill.


Mitt första tryck. idag blev det två.


En stor konstnär som sysslade en del med detta är den underbara Toulouse Lautrec.
även om det inte är hans koppargrafik som gjort honom till min favorit så går det inte
annat än att njuta och såklart avundas över hans sjukt vackra verk.


bisou bisou

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0