Shopping del 1

Idag hade jag förmiddagslektioner, vilket betyder panik, kaos, frustrasion och värmeutslag när man är en av alla miljoner som ska åka tunnelbana samtidigt! Man känner sig inte mycket till världen när man står där alltså.

Efter skolan i väntan på att mina kära vänner skulle sluta, så satt jag i ett regnigt London och översatte lite Håkan Hellström texter till engelska, i brist på annat. När dom kom så gick vi till supermysiga Neils yard och åt lunch. Vi fortsatte till Govent garden för att köpa biljetter till en ballet på London's oprah house. så nästa ska vi köa för att få biljetter till Sleeping beauty. Vi vandrade runt omkring lite och hittade fantastiska små affärer och tror det eller ej jag "shoppade" för första gången sen jag flyttade hit. Ett kollegeblock, en paramoreaffisch som ska pryda en av mina otroligt fula väggar här hemma. och till sist köpte jag de mes underbara små överstrykningspennor du kan tänka dig! Mjaoo! Vi pubbade även med min svenska vän Björn idag som mer eller mindre räddade livet på mig när jag för första gången flög själv.

En bra dag med andra ord, men nu måste jag sova för nu pratar jag svenska med Carlota..



We started early today, and I don't like the tube in the morning. It's terrible ! when I was waiting for my lovley friends after school , I translated some lyrics from Håkan Hellström into english , yeah. When they came we went to beautiful Neils Yard. We also went to get some tickets to the ballet at London's operah house. but we didn't get any...yet. I did my first "shopping" today as well. One poster of Paramore, some paper for school and these lovely lovely pens! I also met my "new" Swedish friend Björn, who saved me when I was flying to London all by my self.

I good day, I think. but now I really need to sleep because I am speaking in Swedish with Carlota!

bisou bisou



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0